Menu
Patiënt

Contactmomenten met het Deventer Ziekenhuis

Wanneer u als patiënt in het Deventer Ziekenhuis komt, zijn er verschillende contactmomenten. Hieronder leggen we uit welke dit zijn.

Het eerste contact

Voor het maken van een eerste afspraak in het Deventer Ziekenhuis heeft u een verwijzing nodig, bijvoorbeeld van uw huisarts. Dit kan een verwijsbrief zijn, of een digitale verwijzing via Zorgdomein.

Verwijzing: via Zorgdomein

Als de huisarts (of een andere zorgverlener) u via ZorgDomein doorverwijst, ontvangt u een e-mail met een persoonlijke link naar ZorgDomein. Daar staat uw digitale verwijsbrief en het bericht dat u zelf online uw afspraak kunt maken bij het Deventer Ziekenhuis.

Een afspraak maken: online via MijnDZ of telefonisch

Bij een aantal poliklinieken kunt u online een afspraak maken. Bij de overige poliklinieken kunt u telefonisch een afspraak maken. Hier vindt u het overzicht van poliklinieken en telefoonnummers. Om online een afspraak te maken, logt u in op www.mijndz.nl. U kunt uw afspraak maken met uw ZorgDomein-verwijsnummer.

MijnDZ

Bevestiging afspraak: per e-mail of post

Wanneer u via MijnDZ online een afspraak maakt, krijgt u een bevestiging in uw mail. In MijnDZ kunt u bij het menu 'Afspraken' de gemaakte afspraak en alle afspraakgegevens bekijken. U kunt de gemaakte afspraak aan uw eigen agenda op uw smartphone toevoegen.

Wanneer u telefonisch een afspraak maakt, krijgt u een bevestiging van het Deventer Ziekenhuis van uw afspraak via de mail of post. Zorg er daarom altijd voor dat uw contactgegevens juist en compleet zijn. Dit kunt u zelf doen via het patiëntenportaal MijnDZ of via één van onze medewerkers.

  • Veel post kan ook digitaal. Het is belangrijk dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Als u aangeeft dat uw contactvoorkeur ‘digitaal’ is, dan ontvangt u informatie over uw afspraak niet meer per post. U krijgt dan via e-mail een melding dat de informatie voor u klaar staat in het patiëntenportaal MijnDZ.

    • Ga naar MijnDZ. Log in met DigiD en ga naar 'mijn gegevens'.
    • Klik op contactvoorkeur en selecteer 'digitaal'.
    • Klik op 'mijn gegevens' en controleer het e-mailadres of vul deze in.

Afspraakherinnering: per sms

In het patiëntportaal MijnDZ kunt u instellen dat u een afspraakherinnering ontvangt per SMS. Als u dit aanvinkt, krijgt u drie dagen vóór uw afspraak in het ziekenhuis de afspraakherinnering.

Niet urgent contact: via BeterDichtbij

Het Deventer Ziekenhuis maakt gebruik van de app BeterDichtbij. De app is er voor (niet urgente) vragen over bijvoorbeeld uw polikliniekbezoek, uw behandeling en recepten. U hoort van de polikliniek als hier gebruik van wordt gemaakt en ontvangt de uitnodiging van de medisch secretaresse.