Menu

Hoe werkt een e-consult?

Voor enkele specialismen is het al mogelijk om beveiligd te mailen met de zorgverlener/medisch specialist waar u onder behandeling bent. Dit wordt ook wel een e-consult genoemd. In MijnDZ ziet u bij welke specialismen dit van toepassing is.

Lees voor

Waarvoor gebruik ik een e-consult?

Een e-consult is een alternatief voor een telefonisch afspraak of een afspraak in de spreekkamer. U stelt eenvoudig en veilig uw vraag via MijnDZ. Een e-consult kunt u gebruiken bij vragen die niet kunnen wachten tot de volgende afspraak.

Hoe werkt een e-consult?(actief)

De afdeling/polikliniek waar u onder behandeling bent moet het e-consult eerst voor u activeren in MijnDZ. Daarna kunt u makkelijk en veilig berichten versturen. Via de pagina e-consult in MijnDZ heeft u de mogelijkheid om een nieuw e-consult te starten, nieuwe e-consultberichten te lezen en te beantwoorden en ‘gesloten’ e-consulten terug te lezen.

  • Heeft de afdeling/polikliniek een e-consult voor u geactiveerd? Dan kunt u een nieuw e-consult starten.
  • Voor vragen of opmerkingen binnen een openstaand onderwerp: ga naar het betreffende onderwerp en reageer op het laatste bericht.
  • Onderwerpen waar ‘Gesloten’ achter staat, kunnen niet meer beantwoord worden.

Hoe snel kan ik een antwoord verwachten?

Uw bericht komt binnen bij een medewerker van de polikliniek. Heeft u een medische vraag gesteld, dan sturen zij uw bericht door aan uw zorgverlener. Het streven is binnen drie werkdagen een reactie te geven op uw bericht. Voor overige vragen streven we ernaar om binnen één werkdag een reactie te geven.

Belangrijk

Een e-consult is niet geschikt bij spoed. Bel bij spoed de polikliniek waar u onder behandeling bent of uw huisarts.