Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog

Hoe kunnen wij u helpen?

NIEUWS

A - Z AZ lijst gebruiken om een pagina te vinden
Home > Organisatie > Nieuws > Nieuwe app voor wachttijden Spoedeisende Hulp en Eerste Harthulp
Hier leest u al het nieuws van het Deventer Ziekenhuis Nieuws Nieuws

Nieuwe app voor wachttijden Spoedeisende Hulp en Eerste Harthulp

Donderdag 14 september 2017

Dit bericht komt uit ons nieuwsarchief
Sommige gegevens kunnen daarom verouderd zijn
Het Deventer Ziekenhuis heeft samen met Door2doc een app ontwikkeld waarop zorgverleners realtime wachttijden kunnen inzien en bijsturen van patiënten op de Spoedeisende Hulp en Eerste Harthulp.

De beleving van wachttijden speelt een grote rol in de tevredenheid van spoedpatiënten, zo blijkt uit buitenlands onderzoek. Hoe langer een patiënt moet wachten en hoe minder de patiënt over de oorzaak hiervan is geïnformeerd, des te ontevredener hij is. “We willen transparant zijn over wat we doen, en inzichtelijk maken hoe druk het soms is”, zegt Minke Twijnstra, arts Spoedeisende Hulp. “En we hopen natuurlijk dat het begrip, dat je soms even moet wachten hierdoor groeit”. De app wordt gevoed met dezelfde informatie als waarmee de patiënt geïnformeerd wordt over zijn/haar individuele wachttijd. De stuurinformatie was al beschikbaar centraal op de SEH maar is nu beschikbaar voor iedere zorgverlener.

_dsc4074-4.jpg
Met deze app kunnen zorgverleners op de Spoedeisende Hulp en Eerste Harthulp zelf gaan bijsturen om de doorstroom te bevorderen als ze zien dat een patiënt lang wacht. In deze app zie je namelijk in één oogopslag hoeveel patiënten in behandeling zijn, de actuele wachttijden, waar ze op wachten en hoe druk het is. Daarnaast levert de nieuwe app ook veel managementinformatie op. Van vandaag, de afgelopen zeven en de afgelopen dertig dagen zijn het verloop en de prestaties inzichtelijk van zowel de dag-, avond- en nachtdienst om knelpunten inzichtelijk te maken en zorgprocessen nog verder te verbeteren.

De nieuwe app van Door2doc ‘Grip op wachttijd’ is via de google playstore en app store beschikbaar gemaakt. Alleen zorgverleners binnen het Deventer Ziekenhuis kunnen de wachttijden inzien en raadplegen. Veiligheid staat namelijk voorop. De app is een doorontwikkeling van Door2doc Grip op wachttijd. De tool staat niet stil. Eén van de volgende stappen is om de actuele informatie van Door2doc te laten zien op de schermen aan bed op de Eerste Harthulp aan patiënten en hun naasten, net zoals op de Spoedeisende Hulp. Wie op de Eerste Harthulp wordt opgenomen, kan dan op een monitor zien hoe lang hij waarschijnlijk op de afdeling verblijft en wat de wachttijden zijn.
Terug...